2014. március 14., péntek

nr. 13.

a pillanatnak élni

(K.nak)

nem szabadna szeretni.
úgysincs menekvés
csak öldöklés és vezeklés

a pillanatnak élni

ahogy megfeszül a lelked
és kifeszül a mellkasod
ahogy mindig-mindig megkapod

hogy engedhettem meg magamnak azt a gyenge pillanatot,
hogy engedhettem meg, hogy érezzek
hogy percről percre azóta, mint hal szájpadlásán a sebbel – a folyóról álmodva vérezzek.

azok a kegyetlenül elárult halak
ott csapkodnak a poros, mocskos padlón
egymásra izzadva a vágyat
ahogy belefulladnak a levegőbe
hogy egy utolsó hosszt
csak egy utolsó hosszt a végtelen folyóban...

így izzadom én is rád a vágyam
hogy egy utolsó hosszt
csak egy utolsó hosszt úszhassak még ebben a nagy folyóban
hogy lemossam magamról a padló porát

nézd az én tekintetem is üveges, mint a halaké
rég halott, pedig az élet még vergődik odabenn
s míg forró nyár van idekinn
a hőség és a por gombócba gyűri zsigereim
belenézek azokba a szemekbe

pusztulás, remény, gyűlölet
és én
tükröződöm bennük
a jövő, a múlt
a pillanatnak élni....

legyen hát. becsukom a szemem.
beleveszítem magam a megfeszült inaidba
belesüketülök a zihálásodba
belezuhanok a húsodba
csak ne hagyj felébredni
nyomd agyon bennem a létem
ülj rá a számra és fojtsd belém a valóságot
csorgasd belém az illúziót, míg megrészegülök végleg
s mikor a mámor már elsimítja az éles képeket
hasíts fel
hasíts fel kérlek
hagyd hogy belém omoljon a lényeg
forró nyelved ahogy éget
és mikor robban
végre elfelejtsem azt a képet
ahogy a halak néznek........



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése